Eerste week - Reisverslag uit Peking, China van Shannon Rachel - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Peking, China van Shannon Rachel - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Shannon

11 September 2017 | China, Peking

大家好!

Inmiddels zit ik hier al bijna anderhalve week in Beijing, maar nog niet echt tijd gehad om te schrijven ivm geen wifi, veel inkopen doen etc.

Vandaag was de eerste dag school. Best heftig na bijna 3 maanden geen school meer te hebben gehad. Elke ochtend van 8 of 9 uur les tot half 12, en op maandag en dinsdag nog anderhalf uur 's middags business Chinees..

In deze anderhalve week heb ik eigenlijk nog niet veel bezocht, alleen Wangfujing (straat met enge delicatessen zoals gefrituurde slangen, krekels e.d.).

Tot nu toe heb ik geen heimwee gehad en lijkt Beijing best veel op Jakarta maar dan veeel, echt veeel minder druk! Je kan hier bij wijze van "veilig" oversteken (er is ook een zeebrapad).

Ik ben benieuwd hoe de rest van de week zal verlopen ;)

再见!

  • 11 September 2017 - 20:01

    Rianne:

    Wat leuk om iets van je horen. In welk kader zit je in China? Heel veel succes en plezier!

  • 11 September 2017 - 20:36

    Simon:

    Hoi Noon,

    Heel veel succes en sterkte!
    Ontspan je een beetje en het komt allemaal op zijn pootje terecht.
    Laat het los wat het voor jou niet belangrijk is!

    Groeten uit zevenaar

  • 12 September 2017 - 12:16

    Clemens Heerdink:

    Hoi Shannon,
    Wat een leuke verrassing! Zit je in China? Hoe lang? Wat ga je er doen? Wereldreis? Chinees leren? Werken?
    Groet,
    Clemens Heerdink

  • 14 September 2017 - 13:31

    Shannon Rachel:

    Dag meneer Heerdink en mevrouw Beumers!

    Ik zit in het 3e jaar van OTC (Oriëntaalse Talen en Communicatie) aan Zuyd Hogeschool. Ik studeer Chinees en voor study abroad moet ik hier aan de universiteit van BJUT (Beijing) Chinees leren en natuurlijk met Chinezen omgaan voor de maatschappelijke opdracht. Ik zit hier tot en met half januari ;)

    Groetjes,
    Shannon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Shannon

Actief sinds 25 April 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 9051

Voorgaande reizen:

01 September 2017 - 12 Januari 2018

Studyabroad Beijing 2017/2018

24 Juni 2012 - 23 Oktober 2012

Internship Indonesia

Landen bezocht: