Week 7 - Reisverslag uit Peking, China van Shannon Rachel - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Peking, China van Shannon Rachel - WaarBenJij.nu

Week 7

Blijf op de hoogte en volg Shannon

20 Oktober 2017 | China, Peking

Hallo lieve mensen,

Eindelijk eens (even) internet en tijd om te schrijven.
Zoals de titel het al zegt, is dit al week 7. De tijd vliegt voorbij, maar ook weer niet. Maandag en dinsdag zijn de langste en saaiste dagen, daarna komt woensdag, de eerste dag van de week dat we om half 12 uit zijn (maar we beginnen wel om 8 uur). Donderdag en vrijdag gaan snel voorbij maar het weekend nog sneller!

Aankomende zondag ga ik met een groepje klasgenoten naar de muur (eindelijk!). In de afgelopen weken heb ik voornamelijk een beetje gechilled, beetje aan school gezeten en wat dingen bezocht. In de Goldenweek (2 weken terug) kregen mijn klasgenoot en ik een bezoek van andere klasgenoten uit Dalian. Daarna zijn we van donderdag tot zaterdag naar Tianjin gegaan, het ligt een half uur van Beijng af. De lucht daar is schoner en veel fijner, het voelde niet aan als China. De mensen daar zijn vriendelijker en een taxi krijgen gaat daar veel makkelijker dan in Beijing.

Verder heb ik in de afgelopen weken niet gek veel gedaan, vaak verveeld omdat er geen VPN beschikbaar was (lang leven offline films). Het weer verandert niet geleidelijk als in Nederland. Het is van de een op andere dag in een keer 10 graden kouder. Maar het is nog net iets te warm voor een winterjas (want alles ligt ver van elkaar dus je krijgt het wel warm van het lopen of fietsen als je een dikke trui aan hebt) ;) Over 2 weken beginnen de mid-terms en eigenlijk zou ik hard moeten leren (haha) maar nu is het nog net goed weer om even nog dingen te bezoeken. Volgend weekend hebben we plannen om naar de fragrance hills te gaan (google voor een mooie afbeelding). Hopelijk zijn de bomen dan ook mooi rood/oranje gekleurd.
Je kan al wel merken dat het weer steeds slechter wordt, van mooie zonnige dag met helder blauwe lucht naar steeds vaker smog.

Ciao, tot de volgende keer! (Als er weer internet is haha)